|
Klotterplank (pg. 280)
|
View this Thread in Original format
| Kongo_kim |
| quote: | Originally posted by reveal
Hur har det gått för dig nu? |
Jag är miljonär och sätter på Britney Spears ;)
Nä jag har hoppat av men drar tillbaks nästa år. Kanske börjar samma klass som brorsan :D |
|
|
| quilly |
Finns det några piller mot dåligt temperament??
Lite bakgrund, jag sitter i samma rum på jobbet som en annan kille, vi har ungefär lika lång stubin båda två. Vi har ett litet skrotupplag med gamla tangentbord, möss, lösenordsdosor och tom en havererad laptop.
Man kan ju förstå att en o annan mus kan gå åt pipan när ilskan kommer krypande, men det var inte längesen min kollega skrämde livet ur mig, han röt till, ställde sig upp och knäckte tangentbordet över knät, det bara flög tangenter över hela rummet.. när han lugnat ned sig så hämtade han ett nytt tangentbord o jobbade vidare. Bara nån vecka innan de hade jag lyft upp mitt tangentbord och "skallat" det så det belv obrukbart.
Min kollega skulle fixe en bärbar dator åt en annan kollega, men han tappade tålamodet och slängde den i golvet :) ja det är sant.
Jag har två el. tre möss som är hel-havererade, den jag anv. för närvarande är ihoptejpad.
Detta är bara en liten del av allt... sen förra veckan hände en skoj sak som eg. inte har med dåligt temperament att göra, men jag hatar spindlar, så när det dinglade en från taket så tänkte jag elda upp den.. men det slutade med att mitt skrivbord som jag lutade mig emot brakade ihop :rolleyes:
Jag skulle behöva lugna mig och hitta ett minder påfrestande jobb, alt. medicinering.. :D |
|
|
| Dioxys |
| låg och stirrade mot himmlen i sisådär 4h med en tjej i tisdagskväll, uppe på en pulkabacke.. såg totalt 10st stjärnfall.. ett rekord enligt mig.. hur häftigt som helst :) |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by quilly
Finns det några piller mot dåligt temperament??
Lite bakgrund, jag sitter i samma rum på jobbet som en annan kille, vi har ungefär lika lång stubin båda två. Vi har ett litet skrotupplag med gamla tangentbord, möss, lösenordsdosor och tom en havererad laptop.
Man kan ju förstå att en o annan mus kan gå åt pipan när ilskan kommer krypande, men det var inte längesen min kollega skrämde livet ur mig, han röt till, ställde sig upp och knäckte tangentbordet över knät, det bara flög tangenter över hela rummet.. när han lugnat ned sig så hämtade han ett nytt tangentbord o jobbade vidare. Bara nån vecka innan de hade jag lyft upp mitt tangentbord och "skallat" det så det belv obrukbart.
Min kollega skulle fixe en bärbar dator åt en annan kollega, men han tappade tålamodet och slängde den i golvet :) ja det är sant.
Jag har två el. tre möss som är hel-havererade, den jag anv. för närvarande är ihoptejpad.
Detta är bara en liten del av allt... sen förra veckan hände en skoj sak som eg. inte har med dåligt temperament att göra, men jag hatar spindlar, så när det dinglade en från taket så tänkte jag elda upp den.. men det slutade med att mitt skrivbord som jag lutade mig emot brakade ihop :rolleyes:
Jag skulle behöva lugna mig och hitta ett minder påfrestande jobb, alt. medicinering.. :D |
prova mental träning... kan säkerligen hjälpa dig... mycket bättre än medicinering också. |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by Dioxys
låg och stirrade mot himmlen i sisådär 4h med en tjej i tisdagskväll, uppe på en pulkabacke.. såg totalt 10st stjärnfall.. ett rekord enligt mig.. hur häftigt som helst :) |
Så vad önskade ni er då ? Iof får man inte berätta det för dågår inte önskningen in men du kanju äga vad du skulle önska dig om man fick berätta ;) |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by quilly
Testa att prata med ett proffs om det, d.v.s. psykolog. Sånt hjälper och dessutom har du ju tagit det första steget, du erkänner ju att du faktiskt har ett problem. |
|
|
| MiB |
låg och stirrade mot himmlen i sisådär 4h med en tjej i tisdagskväll, uppe på en pulkabacke.. såg totalt 10st stjärnfall.. ett rekord enligt mig.. hur häftigt som helst :) |
vi hade norrsken i ca 20 minuter =)) i hmm tro det eller ej.. Örebro =)
första gången jag såg det alla fall.. hur ballt som helst.. |
|
|
| Dioxys |
norrsken? var det grått?
vi såg ett riktigt konstigt moln iaf, rörde sig precis som ett norrsken tyckte jag, men var ju helt grått.. vet ej om det kan ha varit det?eller? |
|
|
| MiB |
norrsken? var det grått?
vi såg ett riktigt konstigt moln iaf, rörde sig precis som ett norrsken tyckte jag, men var ju helt grått.. vet ej om det kan ha varit det?eller? |
japp det va samma men det va när det höll på att försvinna som det såg grått ut.. innan va det grönt o gick i vågor.. =) hur ballt som helst... |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by MiB
vi hade norrsken i ca 20 minuter =)) i hmm tro det eller ej.. Örebro =)
första gången jag såg det alla fall.. hur ballt som helst.. |
W0000000T i örebro! faaaaan att jag missa det! :whip: :whip: :whip: |
|
|
| SteveTranz4ever |
norrsken? var det grått?
Det ser väl inte ut som moln riktigt... snarare på dessa breddgrader som sträck på himlen som flyttar sig, kommer och går och byter färger... Vad jag vet så är det partiklar från så kallade solstormar som bryts ned i atmosfären...
Vid en fest på långholmen så var det ett svagt norrsken samtidigt som massor med poiare stog å elda uppe på berget runt alla dansare... mycket mäktigt ! :) |
|
|
| JayBee |
| quote: |
|
det ser ut som enn rymdskepp som håller på att cloaka.. eller ännu bättre,
om detta vore ett avsnitt i star-trek så hadde det där varit ett utomjordiskt krigsskepp som följde efter våra hjältar. tyvär så är utomjordingarna osynliga men våran captain kirk är så smart att han lurar in bovarna i ett kemiskt moln som avslöjar deras position :)
|
|
|
|
|