|
De Offtopic Thread #4 (pg. 136)
|
View this Thread in Original format
| Xilver |
| quote: | Originally posted by diddi
baby dj :eek: |
repost repost! burn burn! |
|
|
| Config |
| quote: | Originally posted by Synthesia
Heh iets gans off-topics weer,
Zit hier met wiskundig vraagske over logaritmes. Is eigenlijk voor iemand die aan mij voor hulp voor, maar weet zelf niet meer hoe die op te lossen (door die 12x en die 8x). Anyways hier is de vraag:
12x (0,97 tot de macht X) - 8x (1.01 tot de macht X) = 0 <------- kleine x = maal, grote X is de x die moet gevonden worden
Het antwoord is 10,0338 (maar de methode, stap voor stap moet ik kennen).
Alvast bedankt voor de hulp :) |
brr.. krijg bijna rillingen als ik zoon wiskundige stuff zie verschijnen |
|
|
| Transfusion |
Zit hier met wiskundig vraagske over logaritmes. Is eigenlijk voor iemand die aan mij voor hulp voor, maar weet zelf niet meer hoe die op te lossen (door die 12x en die 8x). Anyways hier is de vraag:
12x (0,97 tot de macht X) - 8x (1.01 tot de macht X) = 0 <------- kleine x = maal, grote X is de x die moet gevonden worden
12x0.97^x = 8x1.01^x
3x0.97^x = 2x1.01^x
(0.97/1.01)^x = 2/3
Dan def van logaritme erop afsturen... denk ik |
|
|
| Bertn |
wtf, is dat nog techno?:nervous: |
|
|
| diddi |
Nieuw record: vrouw met nagels van 7,51 meter
Lee Redmond kan nog nauwelijks naar het toilet.Een 65-jarige Amerikaanse vrouw heeft een plaats in het Guinness Book of World Record verdiend met haar vingernagels. De nagels zijn met een lengte van 7,51 meter de langste ter wereld. Lee Redmond laat haar nagels al groeien sinds 1979. Ze maakt ze schoon met een tandenborstel en weekt ze dagelijks in olijfolie en nagelverharder.
Lastig
De lange nagels worden in het dagelijks gebruik steeds lastiger. De Amerikaanse moet op haar zij slapen en haar handen naast de rand van het bed houden. Naar het toilet gaan is eveneens lastig en moet 'heel voorzichtig' gebeuren, meldt rtl.nl |
|
|
| Transfusion |

Stel gerust vragen, maar denk dat het vrij duidelijk is. |
|
|
| domineesje |
12 x 0.97x = 8 x 1.01x
(12/8) = (1.01/0.97)x
ln(12/8) / ln(1.01/097) = x
Kan je hier aanuit ?
Gewoon alles met een x naar 1 kant brengen en de rest naar de andere kant.
Iets met dezelfde exponent mag je gewoon delen en de exponent behouden :
bv: 102 / 52 = (10/5)2 = 4 |
|
|
| Progrez |
Misschien is het al eens ter sprake gekomen, maar welke dj en/of producer's website heeft je voorkeur? Ik merk dat er toch enorm veel verschil is in de manier waarop ze hun website brengen. Vorm en inhoud wordt door iedereen anders ingevuld.
Voor mij persoonlijk overklast de website van Arksun al de rest. De site staat vanaf de eerste seconde symbool voor (echte) trance. Geen zelfverheerlijking, geen toeters en bellen, geen bull... . Enkel de muziek telt, en die wordt op een stijlvolle en sobere manier gebracht. Klasse!
http://www.arksun.co.uk/ |
|
|
| Synthesia |
| Amai Transfusion wat een quality antwoord :D Merci! En had er zelf aan moeten denken, gewoon die 8 of die 12 tot 1 brengen langst een kant, doh! Anyways bedankt, en domi ook :) |
|
|
| Loraine |
| quote: | Originally posted by diddi
Nieuw record: vrouw met nagels van 7,51 meter
|
GATVERDAMME !!!  |
|
|
| Config |
| zou ze lange tenen hebben ook? :p |
|