|
De Offtopic Thread #4 (pg. 182)
|
View this Thread in Original format
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by Antony
waar verdien ik dit plots aan? heeft iedereen da, en kunnen we nu dan ook over de 10mb verzenden? |
Neej, ik heb 2 gig :p |
|
|
| Eagle` |
| Samenwonen *joy* :p |
|
|
| Real |
Boemerangkind (gn bitneuker) zkt. breezerslet vr. geweldsorgie
Breezersletje (ordinair, beetje dom meisje dat makkelijk tot seks te verleiden is), boemerangkind (kotstudent die in het weekend naar huis gaat), bitneuker (computernerd): het zijn drie van de opvallendste van 3.650 nieuwe woorden die het afgelopen jaar de Nederlandse taal zijn binnengeslopen. Ze zijn bijeengebracht in een woordenboek van Van Dale, het Jaarboek taal 2007.
Volgens Van Dale komen nieuwe woorden voort uit maatschappelijke verschijnselen en trends. De war on terror levert bijvoorbeeld de bermbom, CIA-gevangenis, geweldsorgie en vechtmissie.
Een telefoniste staat tegenwoordig bekend als belmiep of belmuts, meldt het Jaarboek. De grote terreinwagen die aanstellerig wordt gebruikt heeft het boek nu definitief gehaald als asobak. Er is ook aso-tv, sensatietelevisie over asociale gezinnen, straten of buurten (ook wel bekend als tokkiebuurten, vernoemd naar de bekende Nederlandse tv-familie). Op een blogstek houdt iemand een internetdagboek (weblog of blog) bij en een student die op kamers woont maar in het weekeind naar huis gaat voor de was is een 'boemerangkind'. De trend om woorden die van merknamen afgeleid zijn leverde het tomtommetje op.
Een woord dat in het jaarboek staat komt niet automatisch in de volgende editie van de Grote Van Dale. Wel wordt dit woordenboek tussentijds geactualiseerd. (novum/hln)
Bron: http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_300923.html
Eindelijk kan ik ongegeneerd het woord breezerslet gebruiken. :) |
|
|
| Xilver |
| Kristof joenge tapijt, da had ik gisteren al gepost |
|
|
| Real |
| 't Is grappiger als ik da post. |
|
|
| Belgian Bonzai |
| quote: | Originally posted by domineesje
ocharme BB
...
wanneer moet/moogt ge dan slapen? |
Tijdens de BeTA Party, hé, domi. |
|
|
| Config |
lol @ 'lijstje'
tligt ier iemand onder de sloef :p |
|
|
| diddi |
| quote: | Originally posted by Belgian Bonzai
Tijdens de BeTA Party, hé, domi. |
:stongue: :stongue: :stongue: |
|
|
| Antony |
| sebiet eroticabeurs, lol :p |
|
|
| mellow_head |
| Here's a fun fact: de ontknoping van seizoen 1 van Prison Break is blijkbaar opgenomen (voor e deel) in de gevangenis van Tongeren :eyes: |
|
|
| domineesje |
| quote: | Originally posted by mellow_head
Here's a fun fact: de ontknoping van seizoen 1 van Prison Break is blijkbaar opgenomen (voor e deel) in de gevangenis van Tongeren :eyes: |
:conf:
waar staat dat?
ik lees iets anders hoor
| quote: | | ... KANAALTWEE organiseert op 17 november een preview van de laatste Prison Break-aflevering in de Gevangenis van Tongeren |
|
|
|
|
|