|
De Offtopic Thread #4 (pg. 328)
|
View this Thread in Original format
| Config |
| 4 op een rij :toothless |
|
|
| Devilex |
| quote: | Originally posted by Dark Apostle
De vorige les, kregen we eerst de geschiedenis van de "computer" te zien (de grondleggers van meest al gemene principes. Von Neumann, Babage, Pascal. De eerste computers en de evolutie tot en met die van vandaag) en in het tweede deel kregen we een dieet van Binaire getallen, Hexadecimale en ASCII-code.
IK verwacht dat we over de komende weken (ik volg dat in "Blended Learning", deels les, deels zelfstudie) de algemene principes achter de werking van een computer zullen zien (processors, etc) |
Ik denk dat je eerst nog zult moeten oefeningen maken op omzetten van en naar binair, decimaal, hexadecimaal en octaal. Ook floating point komt er normaal gezien bij kijken.
Nadien zul je dan inderdaad de architectuur van de onderdelen zien.
Ik heb altijd een hekel gehad aan dat vak omdat alles zo zuiver theoretisch werd gegeven. |
|
|
| Kaidreas |
| quote: | Originally posted by Eagle`
heula den Artoos jingskes, hie ist int leger menne man |
redelijk kut, afzien en . kzit nu een jaar in wallonie.:whip:
en onze waalse strijdgenoten zijn maar tamzakken eigenlijk.
nog een jaartje doorbijten en dan zit ik 7 kilometer van men app af :cool: "life is hell"
en met u alles bon? |
|
|
| FCB_Fanatic |
vandaag weer zaalvoetbal gehad. Was een match tegen één van de zwakkere tegenstanders in de reeks vandaag. De match uiteindelijk dik verdient met 5-1 gewonnen, en eigenlijk had de score kunnen en gewoon veel hoger moeten oplopen. Enorm veel kansen gemist en ook wel hunne keeper die er een aantal goei uithoudt.
geen al te slechte start dus met 6 op 9 :) |
|
|
| FCB_Fanatic |
vandaag weer zaalvoetbal gehad. Was een match tegen één van de zwakkere tegenstanders in de reeks vandaag. De match uiteindelijk dik verdient met 5-1 gewonnen, en eigenlijk had de score kunnen en gewoon veel hoger moeten oplopen. Enorm veel kansen gemist en ook wel hunne keeper die er een aantal goei uithoudt.
geen al te slechte start dus met 6 op 9 :) |
|
|
| Antony |
| me den basket intusse 12op12. en één van de medeleiders dit weekend verloren. dus nu nog met 2 ploegen met maximum op kop. dit wel na gezakt te zijn uit 2de provenciaal na een pechseizoen. in de zomer kunnen versterken dus promoveren mag geen probleem vormen, maar voor de titel moeten alle matchen wel gespeeld worden natuurlijk... |
|
|
| Jasperovitsj |
| Gisteren 2-2 gespeeld op 't veld, al had het 2-1 moeten zijn, want een goal van de tegenpartij na een zuivere handsbal werd niet afgekeurd. Daarnet dik verdiend met 7-4 gewonnen in de zaal, met 3 assists van ondergetekende en een sterke collectieve prestatie. Dat ziet er dus wel goed uit voor de rest van het seizoen. :) |
|
|
| FenixStyle |
| quote: | Meisje van 10 uit Charleroi bevalt
Een tienjarig meisje uit Charleroi is bevallen van een baby. De geboorte dateert van vorig jaar, maar het nieuws raakte pas nu bekend. 'Moeder en kind maken het goed', zegt de dokter die de baby op de wereld hielp zetten.
'De zwangerschap was een grote verrassing voor het meisje, en voor haar moeder', zegt dokter Robert Chef uit Charleroi. 'Het kind was bij mij op consultatie gekomen omdat ze last had van onverklaarbare buikpijn. Ze was ook dikker geworden. Haar moeder had haar zelfs een tijdlang op dieet gezet, maar dat had niets uitgehaald. Ze bleef maar dikker worden. Toen we haar onderzochten, bleek ze negen maanden zwanger te zijn. Het kind droeg een volgroeide baby in haar buik.'
Wat de dokter nog het meest verbaasde, was dat het meisje van tien jaar er ook echt als een kind van die leeftijd uitzag. 'Sommige meisjes zijn snel volwassen en zien er op die leeftijd al uit als een puber van vijftien, zestien jaar. Maar dit meisje niet.'
Toch verliep de bevalling zonder problemen. Het meisje kon op een natuurlijke manier bevallen en de baby was kerngezond. 'De grootmoeder heeft zich meteen over het kind ontfermd. Ze zei dat ze het zou opvoeden als haar eigen kind.'
De jonge moeder kreeg wel een speciale behandeling. Ze kwam niet op de materniteit terecht omdat dat misschien wat te veel nieuwsgierige vragen zou oproepen. Ze kreeg een bed op de kinderafdeling.
'De vader van het kindje is haar daar ook komen bezoeken', zegt dokter Chef. 'Veel zwangerschappen bij jonge meisjes zijn het gevolg van incest. Maar daar was hier geen sprake van. De vader was een schoolkameraadje. De jongen was enkele jaren ouder. Dertien jaar, denk ik. Een jong kereltje nog.'
Volgens Robert Chef reageerden de ouders van het meisje niet kwaad omdat hun dochter op die leeftijd al seks had gehad. 'Misschien zouden ze dat wel geweest zijn, mochten ze de zwangerschap vroeger ontdekt hebben. Maar eens zo'n baby ter wereld komt, verdwijnt dat soort discussies naar de achtergrond.'
Of zijn patiënte met haar tien jaar en elf maanden nu de jongste moeder van Wallonië is, weet de dokter niet, maar hij denkt dat de kans groot is. 'Zo'n jonge moeder is natuurlijk wel hoogst uitzonderlijk. Ik heb elk jaar wel enkele moeders van veertien jaar. Daar schrik ik niet meer van. De ideeën over seks zijn de jongste jaren zo geëvolueerd dat zulke zwangerschappen bijna normaal zijn.'
De Gentse gynaecologe Marleen Temmerman beklemtoont dat bevallingen van meisjes van tien jaar niet zonder gevaar zijn. 'Het lichaam van die jonge moeders is nog niet volgroeid. Hun bekken is nog veel te smal. Dat betekent dat er sowieso een groot risico is op een keizersnede.'
|
LIKE WTF...:eyes:
Dat iemand van tien zwanger geraakt door incest ofzo, bon zoiets valt nog te verklaren. Maar dat een KIND op die leeftijd al vrijwillig zwanger geraakt, en de ouders er dan nog eens mee akkoord gaan, dat gaat toch m'n petje te boven... It's a strange society...
:nervous: |
|
|
| Config |
| Tis weer in Wallonië :toothless |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by FenixStyle
LIKE WTF...:eyes:
Dat iemand van tien zwanger geraakt door incest ofzo, bon zoiets valt nog te verklaren. Maar dat een KIND op die leeftijd al vrijwillig zwanger geraakt, en de ouders er dan nog eens mee akkoord gaan, dat gaat toch m'n petje te boven... It's a strange society...
:nervous: |
vorige week op de radio gehoord ... en ze voegden er nog aan toe dat de jongste moeder ter wereld slechts 6 jaar is. Een meisje uit Peru |
|
|
| Eagle` |
| quote: | Originally posted by Kaidreas
redelijk kut, afzien en . kzit nu een jaar in wallonie.:whip:
en onze waalse strijdgenoten zijn maar tamzakken eigenlijk.
nog een jaartje doorbijten en dan zit ik 7 kilometer van men app af :cool: "life is hell"
en met u alles bon? |
den deze hee gedoan met school, donderdag vertrek ik een mondje op conge en derna achter werk zoeke. Joe : )) |
|
|
|
|