|
De Offtopic Thread #4 (pg. 325)
|
View this Thread in Original format
| Eagle` |
| hee der iemand da setteke van The Orb op switch deze morge gerecord, zo tussen 12 en 1.30 ergens, perfecte stuff voor ne gee op te rollen |
|
|
| The_G0dfather |
Van op festival de name zeker was da ?
Heb 'm wel niet... mss wel te vinden ergens, als 'k 'm zie... |
|
|
| FCB_Fanatic |
| Om 6u weer zaalvoetbal, gaat mij goed doen :toocool: |
|
|
| Jasperovitsj |
| Wij om 21u, en het is tegen de ploeg waarmee we op het einde van vorig seizoen tot een, euhm... handgemeen kwamen :toothless |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Wij om 21u, en het is tegen de ploeg waarmee we op het einde van vorig seizoen tot een, euhm... handgemeen kwamen :toothless |
ge hebt toch "gewonnen"? :p |
|
|
| Jasperovitsj |
| Redelijk ja, hoewel ik me - ondanks het feit dat ik onrechtstreeks de aanleiding was - afzijdig gehouden heb. :) |
|
|
| FCB_Fanatic |
eerste match gewonnen vandaag, met 4-2 gewonnen tegen toch geen slechte ploeg :)
we spelen dit jaar wel zonder scheids in de competitie, en deze tegenstander maakte daar precies goed gebruik van door er bij momenten hevig tegen aan te gaan. Zelf konden ze natuurlijk niets verdragen. Bij een kleine fout van onze kant werd dan één van die mannen ook nog eens lastig en begon die al direct dreigementen te uiten tegen één van onze spelers ("ik weet u wel te vinden" en "ik steek u neer"). Gelukkig is het niet verder ontaard.
ps: de tegenpartij van vandaag waren voornamelijk Turken, blijkbaar kookt het potje daar vrij vlug over :p |
|
|
| Dj LPG |
Jasper doet gij mee aan de bedenkers? Der leek daar vandaag iemand hard op u
:conf: |
|
|
| Jasperovitsj |
| Niet dat ik weet. Wat heeft mijn dubbelganger dan bedacht? :) |
|
|
| FenixStyle |
Vanavond voor de match in Genk het muzikale orgasme der orgasmes beleefd..
Namelijk niemand minder dan Jeckyll & Hyde kwam er een live-performance doen.. En ik was er gewoonweg bij, wat een fantastische ervaringen om later aan m'n kleinkinderen te vertellen... :crazy: :eyespop: :eyes: |
|
|
| Eagle` |
Hierjust weer intressante reportage op panorama zondag bekeken:
| quote: |
Abla en haar zoon Davut zijn geen alleenstaand geval. In de zomermaanden neemt de bevolking van Emirdag en de omliggende dorpen exponentieel toe. De Belgische Turken keren graag terug naar hun streek van herkomst, Belgische nummerplaten zijn er talrijker dan Turkse in de zomer.
De jongeren komen vaak getrouwd terug van zo'n verblijf. De cijfers liegen niet: net geen twee derden van alle Belgische Turken huwt met iemand uit Turkije. Huwelijksmigratie is overigens geen fenomeen dat eigen is aan de Turkse gemeenschap. Ook bij de Marokkaanse Belgen trouwt ongeveer twee derden met een partner uit het moederland.
Panorama sloeg deze zomer zijn tenten op in het Turkse Emirdag en leefde er van trouwpartij naar trouwpartij. Een huwelijk tussen een Turkse jongen of meisje van bij ons met iemand van ginder kan snel gaan. Van het moment dat de families het eens zijn en de twee trouwkandidaten zien elkaar zitten, is alles binnen een week beklonken.
"Mijn studio is vaak de plaats waar bruid en bruidegom voor het eerste echt bij elkaar zijn," zegt fotograaf Adem Uygurlu. "De jongen en het meisje schamen zich zo voor elkaar dat ze elkaar zelfs geen hand durven te geven." |
Frappant tijdens de reportage en dan heb ik het niet over dat uithuwelijken (voor ons Europeanen is zoiets raar) was dat meermaals werd gezegd door de toekomstige turkse vrouwen/mannen dat ze echt naar België willen, omdat Belgie het beloofde land waar de overheid met geld gooit. Ook wel gedeeltelijk zo, ma dan hoor je effe later een bruidje aan het woord die zegt "ik ben niet van plan om te gaan werken", daar gaat ze zich nog lelijk op verkijken denk ik.
Reportage
Denk dat Zehra hier pak mee kwijt over kan :) |
|
|
| Push2005 |
| Het leukste was dat er na de reportage werd toegelicht dat Duitsland, Nederland en Frankrijk al taaltesten oplegden in het land van herkomst. Zeer goede maatregel. Belgiës integratiebeleid kennende zal dit binnen 10 à 15 jaar ook wel toegepast worden :stongue: |
|
|
|
|