return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 [195] 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 
De Offtopic Thread #4 (pg. 195)
View this Thread in Original format
Dev
stroomstoottoestellen?

da ben'k hier in de Limbourg nog ni tegengekomen :p
domineesje
Heeft er iemand een gedacht van, hoeveel een garagist vraagt om een auto te laten keuren?
eieregooie
Ligt eraan wat voor keuring t is
FCB_Fanatic
quote:
Originally posted by domineesje
Heeft er iemand een gedacht van, hoeveel een garagist vraagt om een auto te laten keuren?


ge bedoeld hoeveel ne garagist vraagt om uwe auto na te kijken zodat die in orde is voor ge naar de keuring gaat?

hangt van de garagist af waar ge gaat :p, maar zal wel niet zo duur zijn (tenzij ge der grote stukken aan moest hebben ;))
domineesje
Neen, dat bedoel ik niet, dus dat hij met de auto naar de keuring gaat.
Ik sta op punt om een occasie te kopen, maar voor ik hem inschrijf, wil ik hem eerst laten keuren en eventueel in orde maken.
eieregooie
wil je m apk laten keuren (apk keuring is de nederlandse verplichte jaarlijkse veiligheidskeuring) of ook technisch helemaal? Dat laatste zal een stuk duurder zijn.

In Nederland heeft de ANWB een speciale keurings service voor het aanschaffen van occasions, en die vertellen dan of de prijs redelijk is of niet. Misschien heeft de Belgische ANWB ook zoiets?
FCB_Fanatic
quote:
Originally posted by domineesje
Neen, dat bedoel ik niet, dus dat hij met de auto naar de keuring gaat.
Ik sta op punt om een occasie te kopen, maar voor ik hem inschrijf, wil ik hem eerst laten keuren en eventueel in orde maken.


kunt ge niet beter nog een tijdje wachten met ne occasie te kopen, daar is een heel nieuwe wetgeving rond uitgewerkt maar ik denk niet dat die momenteel al van kracht is.

In die nieuwe wetgeving zou de huidige eigenaar dan een volledig technische keuring moeten laten uitvoeren. Die keuring is veel uitgebreider dan de jaarlijkse keuring die we nu moeten doen. Als de auto wordt goedgekeurd, krijgt die persoon daar een soort keuringsbewijs voor waarmee hij kan aantonen dat de auto technisch in orde is. Dat bewijs zou dan drie maanden geldig zijn en is enkel noodzakelijk voor 2de hands auto's (mogelijk vanaf een bepaalde levensduur, ben'k nie zeker van).
domineesje
Zie niet waarom ik moet wachten om die wetgeving, enige dat aangepast is, is dat de keuring dan maar 3 maanden geldig is? Zo begrijp ik het toch.
Push2005
Die wetgeving zorgt ervoor dat er niet meer kan geknoeid worden met de kilometerteller; best nog even wachten denk ik :)
eieregooie
quote:
Originally posted by Push2005
Die wetgeving zorgt ervoor dat er niet meer kan geknoeid worden met de kilometerteller; best nog even wachten denk ik :)

Pfff... Mensen kopen al een halve eeuw tweedehands auto's, komop zeg... Als je zelf een onafhankelijke keuring laat doen is het toch ook goed? En dat knoeien met die kilometerteller... Dan gewoon zorgen dat je'm koopt bij een degelijke tent, met onderhoudsboekjes erbij enzo, dan staan de kilometerstanden netjes geregistreerd. In NL is er ook een of andere database waar je de laatst geregistreerde KM-stand kan opvragen.

Zo'n wet is leuk, maar helpt toch niks? Fraudeurs frauderen toch wel, en zo'n wet gaat daar niet tegen helpen. En particulieren worden door zo'n verplichte keuring gedwongen de prijs voor hun tweedehands autotje op te drijven.

Gezond verstand en met betrouwbare mensen zaken doen. Dat is gewoon het beste, ongeacht die wet.

FCB_Fanatic
quote:
Originally posted by domineesje
Zie niet waarom ik moet wachten om die wetgeving, enige dat aangepast is, is dat de keuring dan maar 3 maanden geldig is? Zo begrijp ik het toch.


nope, binnekort hebt ge dus twee verschillende keuringen. Ik denk dat je het kan vergelijken met Nederland.

Je hebt de jaarlijkse keuring waarbij je naar de 'keuringsinstantie' bij jou in de buurt moet gaan. Hier worden oa je bandengrip, remmen, uitlaat ed gecontroleerd. Als de auto in orde is krijg je daarvoor een nieuw keuringsbewijs dat weer een jaar geldig is (en dat je ook altijd in de auto moet bij hebben). Wordt de auto afgekeurd, moet je voor een bepaalde datum opnieuw je auto hebben gecontroleerd. Zonder dit bewijs mag je dus de baan niet op.

Binnekort komt daar dus een nieuw VERPLICHTE keuring bij voor 2de handswagens, die dus VEEL uitgebreider is als deze hierboven. Ik vermoed dat deze door een individuelee garagist wordt uitgevoerd. De eigenaar MOET dit bewijs dan hebben indien hij zijn auto wilt verkopen want zonder dit bewijs mag hij niet tot de verkoop overgaan. Als er stukken zijn aan de auto die aan het licht komen bij deze keuring, MOET de huidige eigenaar dus eerst reparaties doen alvorens hij dat technisch keuringsbewijs krijgt en zijn auto kan verkopen. Dat bewijs is drie maanden geldig en als koper heb je dan meer zekerheid dat er niets scheelt aan de wagen.
Push2005
quote:
Originally posted by eieregooie

Gezond verstand en met betrouwbare mensen zaken doen. Dat is gewoon het beste, ongeacht die wet.


Klopt ja, maar velen hebben dat niet en worden uiteindelijk toch in't zak gezet :p
En of mensen betrouwbaar zijn staat niet altijd op hun gezicht geschreven (dat is de kunst van het zaken doen)

Tweedehandsauto kopen is altijd opletten geblazen dus je moet idd wel weten of het een betrouwbare tent is of niet; anders kan dat kilometerbestand e.d. wel handig zijn ;)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 [195] 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 
Privacy Statement