|
De Offtopic Thread #4 (pg. 171)
|
View this Thread in Original format
| dj Elof |
Eiergooie, ik koop liever 192 kbps (als de 320 kbps niet beschikbaar is) dan illegaal.
Niet alle muziek is verkrijgbaar in 320 kbps. One example: John Marks - Carnival (club mix), op Dance Tunes verkrijgbaar in 192 kbps, op geen enkele andere MP3 portaal was die in 320 kbps verkrijgbaar (misschien nu wel, maar 't is te zot om 'm twee keer aan te kopen).
Wat ik wel doe is maxi cd's aankopen later. Bijvoorbeeld âme - rej, eerst had ik die op MP3 gekocht, nu lag 'm in music man op cd.
Over die club in mono geluid, laat maar zo... 'k ga hier geen rel starten of de managers op mijn dak krijgen. |
|
|
| Real |
| quote: | Originally posted by dj Elof
Over die club in mono geluid, laat maar zo... 'k ga hier geen rel starten of de managers op mijn dak krijgen. |
Hey zou inderdaad nogal dom zijn om hier namen beginnen te noemen. :)
En als bedroom DJ heb ik zelf ruim voldoende aan 192kbps, maar af en toe gebeurt het wel dat ik op Beatport een 192kbps koop, en een illegaal gedownloade 320kbps op CD brand. |
|
|
| djcresto |
| Zitten er hier dj's die een beke vanalles (commerciel, r&b, retro, klassiekers, dance, slows) kunnen draaien, beschikken over een installatie en vrij zijn op 11 november. Zoek nog een dj voor een plaatselijk fuifje dan. |
|
|
| Real |
http://www.sendspace.com/file/tdtmm4 (275mb, 27m42s)
Filmpje van Tiesto @ Innercity '99, waarin hij sigaretten zit te roken, en da's een heel grappig zicht. :)
Tracklist:
- Tiesto zit in auto
- Tiesto eet pizza met z'n vrienden
- Fire & Ice - Out Of Darkness :eyespop:
- Agnelli & Nelson - El Nino
* naald skipt tijdens z'n overgang, maar Tijs blijft er rustig bij :nervous:
- Kamaya Painters - Endless Wave
- Stray Dog - Mirror
- ID
- Tiesto weent omdat hij eindelijk erkenning krijgt
Over het algemeen een heel fijn filmpje om eens te zien, met zalige tracks. :) |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Niemand kan ontkennen dat vinyl nu ook ingestort is, maar dat maakt het nog geen uitstervend medium. Ik ben er niet van overtuigd dat vinyl dood gaat. Als het wel zo is, so be it. Alleen heb ik nog geen goede beargumentatie gehoord waarom dat zo zeker is. Het is blijkbaar nogal moeilijk aan te tonen. Dus om dan zomaar te roepen dat vinyl een uitstervend medium is vind ik nogal ondoordacht. |
http://www.globalunderground.co.uk/...pic.php?t=63086
Check dit maar eens. De zoveelste indicatie, hot news pas van de pers. |
|
|
| Glaniskanis |
Totaal mee eens, dit is 100% vers nieuws en dit is een van de grootste voortekenen van het doodgaan van vinyl tot nu toe.
als je checked welke labels hierdoor dood gaan is een enorme waslijst
sommige zullen natuurlijk overleven (denk prolly iets als Alternative Route die het wel haalt) maar het meer dan overgrote deel natuurlijk niet |
|
|
| dj Elof |
| Allez vooruit, another one bites the dust. Blijkbaar is investeren in muziek een hopeloze zaak geworden. Who will survive... |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by dj Elof
Who will survive... |
Degene die innoveren. Veel firma's hebben te lang gedaan of hun neus bloedde, de andere kant opgekeken als het mp3 fenomeen opkwam...
@ ei. Ik denk dat de economische redenen nog de belangrijkste zijn waarom de vinyl zal verdwijnen.
Steeds minder mensen kopen vinyl. Dus labels moeten prijzen verlagen of krijgen vinyl niet meer verkocht. De volgende oplage zal kleiner zijn waardoor de productiekosten in verhouding stijgen. Hierdoor zal de winstmarge verkleinen of de prijs moet de hoogte in. Hierdoor zullen er dan nog meer mensen vinyl afzweren en uiteindelijk gaan de firma's failliet.
Uiteindelijk zal de vinyl wel blijven bestaan, maar dan als verzamelobject.
Komt erbij dat digitaal, cd allemaal veel handiger is dan een vinylplaat. Dat de kwaliteit van cd of digitale nummers lager is daar gaat 90% van de mensen niets van horen. |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by dj Elof
Allez vooruit, another one bites the dust. Blijkbaar is investeren in muziek een hopeloze zaak geworden. |
Een producer van edm zal zijn geld moeten verdienen met dj gigs. Een artist zal zijn geld moeten verdienen met optredens.
Tis gewoon allemaal evolutie. Maar ipv vast te klampen aan hetgeen was moeten de mensen maar vooruitkijken en de toekomst zo goed mogelijk proberen inschatten. |
|
|
| Eagle` |
| quote: | Originally posted by dj Elof
Allez vooruit, another one bites the dust. Blijkbaar is investeren in muziek een hopeloze zaak geworden. Who will survive... |
mja elof das nu oek niks nieuws meer onder de zone eh, het aantal platenlabels dat nog break-even draaide met hun 12" inch releases de laatste jaren konde denk ik op u 1 hand tellen |
|
|
| dj Elof |
| 'k ga mij toch twee kaderkes aanschaffen om mijn duurzame vinyls van mijn eigen nummertjes te kunnen ophangen, wellicht in het kleinste kamertje van mijn huis ;) |
|
|
| Eagle` |
| quote: | Originally posted by dj Elof
'k ga mij toch twee kaderkes aanschaffen om mijn duurzame vinyls van mijn eigen nummertjes te kunnen ophangen, wellicht in het kleinste kamertje van mijn huis ;) |
de wc :conf: :toothless |
|
|
|
|