|
De Offtopic Thread #4 (pg. 201)
|
View this Thread in Original format
| Antony |
jaar of 4 geleden bij mij ook vluchtmisdrijf, was wel bewusteloos en in't ziekenhuis kunnen herstellen van zware hersenschudding en kneuzingen. Poolse nummerplaat heeft interpol gevonden in Polen op een andere wagen. Dus kwamen ze niet veel verder mee... Is altijd wel rot, maar niemand rijd expres iemand aan (in eerste instantie, heb al verhaal gehoord van iemand die zen wagen in achteruit zette om zeker te zijn dat zijn nummerplaat door niemand kon onthouden worden. En is geen spookverhaaltje, kwam voor bij een informatieve toneelvoorstelling, 'Flits') Ik zou ook wel panikeren, maar je wereld stort zowiezo in. En iedereen reageert anders op zo'n gebeurtenissen. Ik wil het nu ook ni goedpraten, een straf is zeker terecht, maar ledematen afsnijden en zout opkappen. Da moogde gij dan van mij zelf gaan doen seh Zehra. Pakt op de Grote Markt ofzo. En probeer dan eens u leven normaal verder te zetten.
Een fikse geldboete voor de nabestaanden, een lange celstraf en ne pita superpikant laten opeten zal wel volstaan. |
|
|
| mellow_head |
| Amai Anthony :nervous: |
|
|
| christina |
| quote: | Originally posted by Antony
jaar of 4 geleden bij mij ook vluchtmisdrijf, was wel bewusteloos en in't ziekenhuis kunnen herstellen van zware hersenschudding en kneuzingen. Poolse nummerplaat heeft interpol gevonden in Polen op een andere wagen. Dus kwamen ze niet veel verder mee... Is altijd wel rot, maar niemand rijd expres iemand aan (in eerste instantie, heb al verhaal gehoord van iemand die zen wagen in achteruit zette om zeker te zijn dat zijn nummerplaat door niemand kon onthouden worden. En is geen spookverhaaltje, kwam voor bij een informatieve toneelvoorstelling, 'Flits') Ik zou ook wel panikeren, maar je wereld stort zowiezo in. En iedereen reageert anders op zo'n gebeurtenissen. Ik wil het nu ook ni goedpraten, een straf is zeker terecht, maar ledematen afsnijden en zout opkappen. Da moogde gij dan van mij zelf gaan doen seh Zehra. Pakt op de Grote Markt ofzo. En probeer dan eens u leven normaal verder te zetten.
Een fikse geldboete voor de nabestaanden, een lange celstraf en ne pita superpikant laten opeten zal wel volstaan. |
ik sluit me toch aan bij zehra... het feit da ge iemand (half)dood kunt achterlaten al dan niet door iets da gij gedaan hebt, wilt volgens mij toch wel zeggen da ge serieus egoïstisch en gevoelloos zijt |
|
|
| Antony |
| zonder zoiets ooit meegemaakt te hebben durf ik da ni zeggen... tuurlijk zou ik nu denken en zeggen dat ik zou stoppen als eerste reactie en hulp bieden. maar je weet pas echt wat je zou doen als je het echt meemaakt. |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Antony
Is altijd wel rot, maar niemand rijd expres iemand aan |
Think again.
De getuige die in de auto zat die achter de auto reed die Zehra heeft aangereden was formeel: die auto is niet langzaam uitgeweken zoals bij onoplettendheid het geval zou kunnen zijn. Die auto reed perfect in een rechte lijn en is dan op nog geen 10 meter van Zehra scherp uitgeweken naar rechts, reed haar aan en is meteen daarna terug op zijn lijn gegaan en doorgereden. Die vrouw beschreef het als een "maffia-afrekening", en ook voor Zehra leek het alsof die auto haar doelbewust wou raken...
Er waren ook geen remsporen te zien, en dat is volgens mij als chauffeur toch de eerste reflex als je voelt dat je de controle verliest en iets raakt, remmen. Bovendien was die auto al 100 meter verder in die 2 seconden die ik nodig had om te beseffen wat er net gebeurd was en langs de auto te lopen en bij Zehra was. Als je onverwacht de controle over het stuur verliest ga je toch niet meteen terug vol gas geven? Hij is ook in een rechte lijn doorgereden, terwijl ik eerder denk dat een chauffeur die onbewust en onverwacht rechts iets raakt automatisch zijn stuur in de andere richting gooit? En met die snelheid in een straat als de onze ga je gegarandeerd op het trottoir. Het feit dat dat niet gebuerd is én dat die auto meteen zonder te aarzelen doorgereden is doet mij toch ook zwaar twijfelen aan eventuele onopzettelijkheid...
De clou van het verhaal is dus niet het vluchtmisdrijf hé. Sure, dat is erg, vooral omdat we geen nummerplaat hebben. Het gaat er gewoon om dat iemand doelbewust geprobeerd heeft om haar kapot te rijden. En de politie gaat daar blijkbaar ook maar heel lichtjes over, alsof het een stom ongeval betrof. :whip: Als ik toen die chauffeur in mijn handen had gekregen had ik zelf ongelukken begaan... |
|
|
| domineesje |
| quote: | | Het gaat er gewoon om iemand doelbewust geprobeerd heeft om haar kapot te rijden. |
Jasper, als je zo iets zegt, moet je toch een paar verdachten hebben? |
|
|
| Jasperovitsj |
Totaal niet. Geen idee wie haar dat zou willen aandoen. Ik ken ook niemand in de buurt die met zo'n auto rijdt, dus ja...
Mijn idee: een paar jonge gasten die aant rijden zijn, iemand zien staan en elkaar wat opjutten in de trant van "Ey, we zullen die is laten verschieten! Rijdt er is just langs!". De chauffeur komt te dicht, rijdt haar aan en rijdt in paniek door omdat hun spelletje misgelopen is. Gewoon een geval van wrong place, wrong time. Wat het daarom niet minder erg maakt.
Allé, het idee alleen al dat iemand volledig at random iemand op straat aanrijdt om welke reden dan ook, dat lijkt me zo onwezelijk. En het idee dat iemand Zehra naar het leven staat is al helemaal absurd... |
|
|
| domineesje |
huh?
Dat zijn wel geen spelletjes meer he? Ale kom, ga gij u zo laten beinvloeden? :conf: |
|
|
| Jasperovitsj |
| Ja. Peer pressure, sociale aanvaarding, genoeg motieven om iemand zo ver te krijgen hoor. |
|
|
| Xilver |
| Er zijn genoeg klootzakskes op de wereld die tot zo'n dingen in staat zijn, spijtig genoeg. En ik sluit me bij Zehra haar gedacht volledig aan. |
|
|
| domineesje |
| Ik zou zelf geen engeltjes duivel gevoel hebben!! Dan hoor ik er maar niet bij! |
|
|
|
|