return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 [200] 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 
De Offtopic Thread #4 (pg. 200)
View this Thread in Original format
Zehra
quote:
Originally posted by Bertn
dat is waar. maar dan nog kan je je een paar uur erna - als je niet meer aan het freaken bent - vrijwillig aangeven bij de politie.


that's my point
Giesber
quote:
Originally posted by Config
Lijden.. wat die chauffeur gedaan heeft is heel erg ja, maar stel je voor dat het jezelf overkomt:
Ten eerste ken ik weinig chauffeurs die met opzet mensen aanrijden, en ten tweede, als je iemand omver rijdt dan kan ik het enigzins wel begrijpen dat ge zo freaked door die situatie, dat je zo snel mogelijk wegvlucht. Natuurlijk kunnen zoon dingen niet, maar ik begrijp het enigzins wel dat er bij zoon ongelukken soms gevlucht wordt door de daders, da lijkt me een 'menselijke' reactie

Mij heeft da ook ooit iemand gelapt. Terwijl ik naar school fietste graaide ne auto mijn achterwiel mee. De auto is even gestopt (waarschijnlijk zodat mijne fiets zijne auto nie zou beschadigen), maar na enkele seconden reed hij door. Gelukkig voor mij waren die seconden genoeg om de nummerplaat te onthouden.

Ik had geen schram, maar het is toch nogal cru als die gast gewoon wegrijdt. Achteraf verklaarde hij dat ie bang was om te laat op het werk te komen. Zeer leuk om te horen dat ie het belangrijker vond om 1 minuut vroeger op zijn werk te komen, dan dat hij even zou stoppen, vragen of alles in orde was, en zijne naam geven.

Als ik toen wa ouder was geweest had ik naar zijne baas gebeld om hem te feliciteren met zijne trouwe werknemer: hij vond zijn werk immers belangrijker dan de gezondheid van de jongeman die hij ondersteboven gereden had.

Ik vind het zelfs schokkend als mensen het hier al normaal vinden dat ge vluchtmisdrijf pleegt omdat ge begint te freaken. Als uw eerste reactie iets anders is dan: "oei, is dien gast in orde?", dan is er al iets fout vind ik.


En elke dag een stukske van zijn lijf snijden en zout op de wonde strooien is erover, zonder zout zal het ook wel volstaan :p.
domineesje
quote:
Originally posted by Giesber

Ik vind het zelfs schokkend als mensen het hier al normaal vinden dat ge vluchtmisdrijf pleegt omdat ge begint te freaken. Als uw eerste reactie iets anders is dan: "oei, is dien gast in orde?", dan is er al iets fout vind ik.




't Gebeurt toch meermaals per week :(
Zehra
quote:
Originally posted by Giesber
Ik vind het zelfs schokkend als mensen het hier al normaal vinden dat ge vluchtmisdrijf pleegt omdat ge begint te freaken. Als uw eerste reactie iets anders is dan: "oei, is dien gast in orde?", dan is er al iets fout vind ik.


yes true that.

mij ist drie weken terug overkomen. eventjes de situatie schetsen. ik was jasper bij zijn thuis gaan halen. hij woont in een eenrichtingstraat met rechts zo strook waar auto's kunnen parkeren en waar links dus de auto's doorrijden. we waren allebei overgestoken en ik zag paar auto's aankomen en wachtte met instappen. paar meter voor mij heeft de auto die aankwam een knik naar rechts gemaakt en mij aangereden (juist aan zijn rechterspiegel). ik ben zowaar geplet tss zijn en mijn auto + ben dan op de grond gevallen terwijl meneer/mevrouw volle bak doorreed. honderd meter verder is er een vluchtheuvel. ik lag op de grond en keek zn richting uit en hij was al over die vluchtheuvel.

gelukkig heb ik er alleen maar kneuzingen, blauwe plekken en nog steeds wat pijn en schrik in die straat aan overgehouden.

ergste van al vind ik dat ik nu zelf voor alle kosten aan mijn auto moet opdraaien. mijn deur aan bestuurderskant is gans ingedeukt (ja was wel zware klap hoor) en ruit is kapot. ge moet weten dat ik pas ben alleen gaan wonen en zoiets kon ik echt wel missen op financieel vlak!

enige wat we hebben is zijn rechterspiegel en we know da 't een oud model, grijs bmw is...

grappige is, straat verder staat er nog steeds zo ene (zonder rechterspiegel!!!) ..... maar ja politie is er mee bezig (ja ja)

hopen dat ze die ooit vinden, echt waar ...

edit: ik kan begrijpen dat iemand uit paniek kan doorrijden maar ik vraag me af of die mensen die zich dan ook achteraf nie gaan aangeven zich wel ooit afvragen hoe 't met 't slachtoffer gaat enzo
domineesje
quote:
Originally posted by Zehra


edit: ik kan begrijpen dat iemand uit paniek kan doorrijden maar ik vraag me af of die mensen die zich dan ook achteraf nie gaan aangeven zich wel ooit afvragen hoe 't met 't slachtoffer gaat enzo


Als ze dat niet doen, dan is't erg... Gewoon rondlopen met iets op u geweten :nervous:

edit: Zehra, met die spiegel kunnen ze normaal achterhalen welk voertuig en eigenaar het is, alle stukken zijn geregistreerd met serienummer.
Zehra
quote:
Originally posted by domineesje
Als ze dat niet doen, dan is't erg... Gewoon rondlopen met iets op u geweten :nervous:

edit: Zehra, met die spiegel kunnen ze normaal achterhalen welk voertuig en eigenaar het is, alle stukken zijn geregistreerd met serienummer.


ja, geen idee hoor. politie doet zo geheimzinnig tegen mij! als ik info vraag ist altijd: 'we zijn er mee bezig bla bla'
domineesje
quote:
Originally posted by Zehra
ja, geen idee hoor. politie doet zo geheimzinnig tegen mij! als ik info vraag ist altijd: 'we zijn er mee bezig bla bla'


Heb je de spiegel nog? Zoja, probeer in een BMW garage te achterhalen wie deze serienummer toebehoort.
Hebt toch recht op info?
Zehra
quote:
Originally posted by domineesje
Heb je de spiegel nog? Zoja, probeer in een BMW garage te achterhalen wie deze serienummer toebehoort.
Hebt toch recht op info?


politie heeft de spiegel en parket is nu een onderzoek aant doen blijkbaar. kheb meer info gekregen van mn verzekering dan van de politie... die schepen mij iedere keer af :rolleyes:
Config
waar ik eigenlijk over bezig was , was zoon incident gelijk dat daar van die jongegast.. die chauffeur heeft die toch over de motorkap enzo zien vliegen.. dan weet ge gewoon dat er enorm veel kans is dat die gast dood is.. en dan kan ik da wel verstaan moest er paniek uitbreken bij die chauffeur..
Langs den andere kant.. als ge iemand in mindere mate mee hebt , materiele of lichamelijke schade veroorzaakt, dan moet ge gewoon stoppen.. Als ge dan doorrijdt, dan zijt ge pas een lafaard.
Jasperovitsj
Ik snap niet hoe mensen die zoiets doen nog met zichzelf kunnen leven. Komaan, het idee alleen al dat ge misschien wel iemand hebt doodgereden zou voor mij al genoeg zijn om volledig gek van schuldgevoel te worden. Plus de onzekerheid over het feit dat ge niet weet of de mens al dan niet leeft, onzekerheid over het feit dat de politie ondertussen misschien wel weet van wie de auto is en u voor moord én vluchtmisdrijf kunnen oppakken. En ge kunt het bovendien aan niemand vertellen, want vroeg of laat lekt het uit en verwittigt iemand de politie...

Dat moet een mens toch compleet tot waanzin drijven?

eieregooie
quote:
Originally posted by Bertn
in italie heeft het totnutoe weinig effect gehad op het uitgaansleven...

Ja, en in hoeverre wordt het nageleefd?



quote:
Originally posted by Giesber
Ik vind het zelfs schokkend als mensen het hier al normaal vinden dat ge vluchtmisdrijf pleegt omdat ge begint te freaken. Als uw eerste reactie iets anders is dan: "oei, is dien gast in orde?", dan is er al iets fout vind ik.

Dat hebben we te danken aan onze fantastische 21e eeuwse prestatie gerichte rechtsstaat. Niet alleen SCHAMEN mensen zich voor hun fouten, men is ook BANG voor de gevolgen van die fouten...

Als je een fout maakt wordt je er keihard op afgerekend. Enige uitzondering is wanneer je bij voorbaat al aangeeft dat je incapabel bent, en er wordt toch van je verwacht dat je het doet. Meest duidelijke voorbeeld daarvan is "in opleiding zijn".



quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Ik snap niet hoe mensen die zoiets doen nog met zichzelf kunnen leven.

Een mens kan zichzelf alles doen geloven, en op die manier de schuld naast zich neer leggen. Daarbij komt "wat niet weet, wat niet deert"... Als je niet weet wie het slachtoffer is, en/of hoe hij eraan toe is, is het een stuk minder pijnlijk. Dat lijkt aantrekkerlijk, echter zul je het idd nooit volledig kunnen verwerken.
TOR
quote:
Originally posted by Giesber
Ik vind het zelfs schokkend als mensen het hier al normaal vinden dat ge vluchtmisdrijf pleegt omdat ge begint te freaken. Als uw eerste reactie iets anders is dan: "oei, is dien gast in orde?", dan is er al iets fout vind ik.


De oorzaak van dat foute gedrag ligt in mijn ogen niet volledig bij de bestuurder van de wagen maar veeleer bij het maatschappelijke kader waarbinnen we vandaag de dag leven, zoals Ruben ook aangeeft. De druk om perfecte prestaties af te leveren is bijzonder groot en een fout wordt dan ook niet getolereerd.

Vluchtmisdrijf betekent niet zozeer een gebrek aan inachtneming, maar vooral het besef een fout te hebben begaan en het niet willen toegeven aan de buitenwereld wegens schaamte. Zeker omdat het geen bewust gemaakte fout betrof. Ik kan me best voorstellen dat die mensen het bijzonder moeilijk hebben in een dergelijke situatie.

In een situatie met minder zware gevolgen zoals die van Zehra, zouden die gevoelens in principe minder moeten meespelen, aangezien we dan niet van een grove fout en een zware afrekening van die fout kunnen spreken. Ik vraag me af wat die mens bezielde om zomaar verder te rijden. Misschien had hij geen rijbewijs op zak en ging het dus wel om een bewuste fout.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 [200] 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 
Privacy Statement