|
De Offtopic Thread #4 (pg. 86)
|
View this Thread in Original format
| Transara |
Nog 10 minuten en dan....
met Gierende Banden naar huis!:D :tongue2 |
|
|
| Loraine |
| quote: | Originally posted by Transara
Nog 10 minuten en dan....
met Gierende Banden naar huis!:D :tongue2 |
Nietus....jij gaat lekker een half uur tussen de toeristen richting Schiphol bivakkeren in de trein :p |
|
|
| Dark Apostle |
| quote: | Originally posted by domineesje
das toch een vorm van geen inzicht hebben ze, als ge weet dat de camions een afstand moeten hebben van 5 m, zie je toch wanneer één, één voorbij gaat steken, ga dan zelf u rijstijl aanpassen, veranderen van rijvak of gas minderen :conf: |
Ik moet mijn rijstijl aanpassen? Ik rij verdomme 120 en hou het verkeer voor, achter en naast mij in het oog, als ik nu tijdens het inhalen nu nog moet gaan uitkijken van hoe dicht 2 vrachtwagen beginnen rijden dan stop ik er wel mee. Als ik zie dat de wagen achter mij pinkt en aangeeft dat die mij gaat inhalen, ga ik zeker ni zelf op het linkse vak uitwijken zolang die andere wagen mij niet gepasseerd is....ik durf zelf beweren dat ik degeen dan ben die wat vertraagd zodat ik genoeg ruimte hem tov mijn voorligger en niet hoef plots uit te wijken omdat ik minder dan 2 meter afstand heb.
Maar bon, nu weet ik het dus, volgende keer vrachtwagen gewoon laten doen, alles dichtsmijten en hopen dat de auto's achter mij hetzelfde doen. Merci voor de tip. |
|
|
| domineesje |
| quote: | Originally posted by Dark Apostle
Ik moet mijn rijstijl aanpassen? Ik rij verdomme 120 en hou het verkeer voor, achter en naast mij in het oog, als ik nu tijdens het inhalen nu nog moet gaan uitkijken van hoe dicht 2 vrachtwagen beginnen rijden dan stop ik er wel mee. Als ik zie dat de wagen achter mij pinkt en aangeeft dat die mij gaat inhalen, ga ik zeker ni zelf op het linkse vak uitwijken zolang die andere wagen mij niet gepasseerd is....ik durf zelf beweren dat ik degeen dan ben die wat vertraagd zodat ik genoeg ruimte hem tov mijn voorligger en niet hoef plots uit te wijken omdat ik minder dan 2 meter afstand heb.
Maar bon, nu weet ik het dus, volgende keer vrachtwagen gewoon laten doen, alles dichtsmijten en hopen dat de auto's achter mij hetzelfde doen. Merci voor de tip. |
ik bedoelde ermee dat ge zo'n dingens ziet aankomen, dat ge niet alleen moet kijken wat er naast u is, maar ook verder.... of dat nu een vrachtwagen is of auto |
|
|
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by Loraine
Keyword: anticiperen en vooruit zien is regeren :toothless |
uhu, da is. Zolang ge uwen afstand houdt kunt ge 100% veilig 160 rijden. Helemaal wat ik doe. :D
Bumperkleven, das gevaarlijk.
Gevaarlijk wordt het pas een beetje als ge plots een inham ziet met een auto erin...
Als ik 's morgens naar gent rij, is er bena geen kat op het 3e, soms eens een audi of mercedes, maar die sjeezen even snel als ik... En zij pikken de boetes op voor mij :D (allé ja, zo denk ik toch: Ik zie een audi of mercedes, ik zet er mij achter op een 200 meter afstand en ik volg'em.) |
|
|
| domineesje |
| quote: | Originally posted by Tiger777
(allé ja, zo denk ik toch: Ik zie een audi of mercedes, ik zet er mij achter op een 200 meter afstand en ik volg'em.) |
zo deed ik dat ook als ik alle dagen naar Oostende of Jabbeke ging :)
nooit flits gezien, en die voor mij wel :D |
|
|
| Bertn |
| wat doe je dan als je 160 rijdt en 100m voor je wordt iemand geflitst? je remmen toegooien en ervoor zorgen dat iemand bijna in uw gat rijdt? |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Bertn
wat doe je dan als je 160 rijdt en 100m voor je wordt iemand geflitst? je remmen toegooien en ervoor zorgen dat iemand bijna in uw gat rijdt? |
Den ander is in fout hé :) |
|
|
| Bertn |
| niet volgens de wet. als je je remmen zodanig hard toegooit dat de ander niet meer op tijd kan vertragen, ben jij in fout:) |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Bertn
niet volgens de wet. als je je remmen zodanig hard toegooit dat de ander niet meer op tijd kan vertragen, ben jij in fout:) |
Niet als dien anderen bvb ook al 150 rijdt, want dan was ij al in fout van het moment dat hij over de 120 gaat.
Remmen toegooien is drastisch hé; van 160 naar 130 dat gaat nog behoorlijk in tijd; als je echt intrapt ben je misschien in fout; maar als je beetje progressief remt zal den ander sowieso het meest moeten opdraaien denk ik. |
|
|
| Real |
Normaal moet ge _altijd_ kunnen stoppen als het voertuig voor u remt, hoe bruusk en onverwacht dat ook is.
Dacht ik toch. :) |
|
|
| domineesje |
| quote: | Originally posted by Real
Normaal moet ge _altijd_ kunnen stoppen als het voertuig voor u remt, hoe bruusk en onverwacht dat ook is.
Dacht ik toch. :) |
dat is |
|
|
|
|