|
De Offtopic Thread #4 (pg. 168)
|
View this Thread in Original format
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by The_G0dfather
blijft nog altijd 't zaligste medium, no matter what |
Kvind ne knuppel ook veel zaliger dan een pistool ze. Neemt niet weg dat de tijden veranderen helaas ;) |
|
|
| Push2005 |
:stongue:
Mooie analogie :D |
|
|
| The_G0dfather |
| quote: | Originally posted by Phortastic
Kvind ne knuppel ook veel zaliger dan een pistool ze. Neemt niet weg dat de tijden veranderen helaas ;) |
agreed (although pistol > knuppel) |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by Phortastic
Das wel helemaal het laatste wat je moet doen. Waarom zou je een uitstervend medium gaan kopen? ;)
Der komt nu al een pak gewoon niet meer op vinyl uit en binnen vijf jaar wil ik wel eens zien hoe het met vinyl gesteld is. Its dying, live with it :) |
En waar baseer je dat op? Dat is zo'n onzin he... Als het al dood gaat is dat ten koste van CD's, niet van digidownloads. |
|
|
| The_G0dfather |
| tot spijt van wie het benijdt (=ik) stond dave ook met cd's te draaien op ILT |
|
|
| Zehra |
| quote: | Originally posted by Phortastic
Das wel helemaal het laatste wat je moet doen. Waarom zou je een uitstervend medium gaan kopen? ;)
|
Om het niet verder te laten uitsterven misschien?
Dat is echt een self-fulfilling prophecy aant worden: mensen zeggen dat vinyl uitsterft, waardoor dj's geen vinyl meer gaan kopen (want binnenkort is het toch onbruikbaar denken ze) en labels geen vinyl meer gaan drukken (want dj's gaan het toch niet meer kopen). En zodoende sterft vinyl ook uit, terwijl er nog genoeg mensen zijn die het medium levend willen houden. :rolleyes:
Sure, er zal altijd een deel dj's zijn dat nieuwe technologie prefereert, maar er zal evengoed een groot deel blijven bestaan dat vinyl verkiest boven cd. Maar zolang de markt zich zo eenzijdig zal blijven toespitsen op de makkelijkste en goedkoopste oplossing gaat vinyl inderdaad een vroege dood sterven :( |
|
|
| eieregooie |
| Er zijn al platenmaatschappijen die voorzichtiger worden met het online aanbieden van tracks, omdat ze zichzelf er teveel mee in de vingers snijden. |
|
|
| Xilver |
| Vinyl is too bloody expensive, da's mijn gedacht. |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by eieregooie
En waar baseer je dat op? Dat is zo'n onzin he... Als het al dood gaat is dat ten koste van CD's, niet van digidownloads. |
Oh, dus jij zet je digidownloads op vinyl dan? digidownloads = cd |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by Phortastic
Oh, dus jij zet je digidownloads op vinyl dan? digidownloads = cd |
Niet noodzakelijk... Digidownloads kunnen namelijk ook direct de Final Scratch of Ableton Live in. En daarvoor is het dus best handig, dan hoef je het zelf niet meer om te zetten.
En CD's zijn niet noodzakelijk digidownloads, CD's zijn namelijk ook gewoon te koop.
Als je de smartass uit wil hangen gebruik dan eers je hersens even.
Het is niet zo zwart/wit als het lijkt. Zeggen dat er geen toekomst is voor andere media omdat digidownloads goedkoper zijn is klink klare onzin. Verdiep je eerst maar eens in het koopgedrag van mensen, er zijn namelijk meer factoren dan prijs alleen. En denk ook eens aan de aanbieders. Er wordt niet zoveel aan downloads verdiend als je wellicht zou denken.
En Xilver. Of iets duur is of niet ligt maar net aan de waarde die je eraan hecht. Om het even in een ander perspectief te plaatsen: Voor het bedrag dat je splinternieuwe Astra de eerste jaren in waarde daalt kan je aardig wat jaren vinyl kopen. Maar toch koop jij die nieuwe auto. |
|
|
| Push2005 |
Blackhole recordings heeft al aangekondigd dat ze voorgoed gaan stoppen met vinyl tussen nu en 2j. Volgens mij gaat armada hierin volgen... En dan zal je de andere labels ook wel zien volgen...
Met trancevinyls is het gedaan vrees ik :)
(but then again, met trance is het ook wel al gedaan :p)
Ik heb niets tegen vinyl, integendeel... Maar ik verkies cd omdat ze eeuwig meegaan (geen geluidskwaliteitafname of je kan ze opnieuw branden); dat is alles. Voor de rest vinyl all the way zou ik zeggen. |
|
|
| Bl@ckOut |
De prijs en de het feit dat CD's handiger zijn dan vinyl zijn idd heel belangrijke factoren, vandaar dat ook ik binnenkort deels op cd overschakel. Ik heb eigenlijk lang volgehouden dat vinyl nooit zal verdwijnen en volgens mij is dat ook wel zo, maar het aanbod zal denk ik zo hard dalen in de loop van de volgende jaren dat het vroeg of laat gedaan zal zijn met trance op vinyl. Beetje jammer, maar niks aan te doen.
@ Transfusion: Ik vind het heel knap gedaan. Mij is het wat teveel extra werk en zo maar 't is proper gedaan. |
|
|
|
|