|
De Offtopic Thread #4 (pg. 203)
|
View this Thread in Original format
| Vishnu |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Op de snelweg wil ik dan nog weleens vol accelereren. Vooral als er zo'n rukker voor je zit die vindt dattie al hard genoeg rijdt. |
Als ik 130 rij waar ik 120 mag en ik doe een inhaalmanoeuvre, en er zit nen belachelijken bmw in mijn gat te duwen, los ik met veel plezier de gaspedaal om terug naar 120 - 125 te zakken. Dan nog maak ik een snelheidsovertreding en kan die rukker àchter mij met evenveel plezier de pot op :o |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Vishnu
Als ik 130 rij waar ik 120 mag en ik doe een inhaalmanoeuvre, en er zit nen belachelijken bmw in mijn gat te duwen, los ik met veel plezier de gaspedaal om terug naar 120 - 125 te zakken. Dan nog maak ik een snelheidsovertreding en kan die rukker àchter mij met evenveel plezier de pot op :o |
dikke +1 :D
hoewel ik meestal wel iets meer dan toegelaten rij op autostrades. |
|
|
| CygnusX |
| quote: | Sarah Bettens plant samenwerking met DJ Tiësto
Sarah Bettens, de ex-zangeres van K's Choice die nu een solocarrière uitbouwt, plant samen een plaat uit te brengen met de gerenommeerde Nederlandse DJ Tiësto (Tijs Verwest). Dat zegt Bettens in een gesprek met het Leuvense studentenblad Veto. "Ik ben met hem aan het praten om samen iets uit te brengen, maar dat is heel prematuur", aldus Bettens.
Bettens zong eerder dit jaar al een duet met Stash en nam een tijd terug ook een nog uitgebracht nummer op met een andere Nederlandse dj, Benno.
"Mensen die naar een totaal ander soort muziek luisteren leren mij op die manier toch kennen. Hetzelfde geldt voor de mensen waar ik mee werk en die misschien nooit naar dansmuziek zouden luisteren. Als je op deze manier, hoe moeilijk het ook is, twee werelden kan verenigen, is dat toch heel mooi", aldus Bettens. |
Ik ben benieuwd, dit kan goed worden. |
|
|
| TOR |
| Jammer genoeg doet Tiësto de productie :toothless |
|
|
| Push2005 |
Blijkbaar weten jullie dan niet dat dit de 2de maal is; want "Tiësto - Close To You" (van op het In My Memory album) was ook in samenwerking met haar gemaakt ;)
Ik hoop toch dat het niet doorgaat :o |
|
|
| Real |
Close To You (5:02)
Co-producer - Sarah Bettens
Vocals - Jan Johnston
 |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Real
Close To You (5:02)
Co-producer - Sarah Bettens
Vocals - Jan Johnston
|
dat wat snel geëdit; onwetend ventje :p |
|
|
| Xilver |
| Luc joenge fanboyke |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by Bl@ckOut
Ach, zijt gij dan zo 1 van die debielen die per se 20-30 per uur rapper moet rijden dan toegelaten en jan en alleman van de weg rijdt? |
Zo debiel is het niet, als je bedenkt dat bij de proefvakken in Oostenrijk met 160kmh als Vmax ipv 120 de doorstroming bevorderd, de co2 uitstoot afneemt, en als gevolg van een meer dynamisch verkeersbeeld het aantal ongevallen afneemt, omdat de bestuurders beter opletten.
Als je bedenkt dat onder de 90 km/h de wegcapaciteit afneemt. Wanneer je dan 140 rijdt op de snelweg ipv 120 of 100, zal men bij opkomende verkeersdrukte rond de spits minder snel onder de 90 gaan rijden, waardoor je een optimale wegcapaciteit behuod die dus voor minder files en minder uitstoot zorgt.
Als je bedenkt dat in Duitsdland op wegen zonder Vmax niet meer ongelukken gebeuren dan op wegen met. Overigens, eerlijk is eerlijk, zijn Duitsers over het algemeen goede bestuurders, daar zij gewend zijn aan een bijzonder dynamisch verkeersbeeld.
Als je bedenkt dat auto's steeds veiliger en veiliger worden. 20 jaar geleden was 120kmh flink wat gevaarlijker dan 140 nu.
Wat dan gevaarlijker is, is onnodig links rijden, wat overigens ook strafbaar is. Los je dat probleem op, los je ook gelijk twee andere problemen op, namelijk bumperkleven en rechts inhalen. En daarmee heb je in 1 klap 3 van de meest frustrerende verkeersproblemen te pakken.
En wat betreft het eigen rechtertje spelen... Ik weet niet hoe het in Belgie geregeld is, maar in Nederland is het verboden met een snelheidsverschil kleiner dan 10 of 20 km/h in te halen. Als je inhaalt, doe het dan snel is het devies. Als je dat doet, zal je toch niet snel last hebben van iemand op je bumper. Oh, en kijk eens echt naar achter voordat je gaat inhalen...
En for the record... als je rapper rijdt dan de rest zal je niet snel iemand van de weg rijden omdat je niet snel iemand in een vervelende hoek schuin achter je hebt zitten. |
|
|
| Vishnu |
| quote: | Originally posted by eieregooie
in Nederland is het verboden met een snelheidsverschil kleiner dan 10 of 20 km/h in te halen. Als je inhaalt, doe het dan snel is het devies. |
Dat heb ik nog nooit en nergens gehoord en zelfs al is het zo, dan mag dat geen excuus wezen voor een te hoge snelheid.
Je kan met minstens evenveel overtuiging uw zin ombouwen tot "in België en Nederland is het verboden de maximaal toegelaten snelheid te overtreden. Als je met een auto rijdt, hou u dan aan de aangegeven maximumsnelheden is het devies." |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Zo debiel is het niet, als je bedenkt dat bij de proefvakken in Oostenrijk met 160kmh als Vmax ipv 120 de doorstroming bevorderd, de co2 uitstoot afneemt, en als gevolg van een meer dynamisch verkeersbeeld het aantal ongevallen afneemt, omdat de bestuurders beter opletten.
Als je bedenkt dat onder de 90 km/h de wegcapaciteit afneemt. Wanneer je dan 140 rijdt op de snelweg ipv 120 of 100, zal men bij opkomende verkeersdrukte rond de spits minder snel onder de 90 gaan rijden, waardoor je een optimale wegcapaciteit behuod die dus voor minder files en minder uitstoot zorgt.
Als je bedenkt dat in Duitsdland op wegen zonder Vmax niet meer ongelukken gebeuren dan op wegen met. Overigens, eerlijk is eerlijk, zijn Duitsers over het algemeen goede bestuurders, daar zij gewend zijn aan een bijzonder dynamisch verkeersbeeld.
Als je bedenkt dat auto's steeds veiliger en veiliger worden. 20 jaar geleden was 120kmh flink wat gevaarlijker dan 140 nu.
Wat dan gevaarlijker is, is onnodig links rijden, wat overigens ook strafbaar is. Los je dat probleem op, los je ook gelijk twee andere problemen op, namelijk bumperkleven en rechts inhalen. En daarmee heb je in 1 klap 3 van de meest frustrerende verkeersproblemen te pakken.
En wat betreft het eigen rechtertje spelen... Ik weet niet hoe het in Belgie geregeld is, maar in Nederland is het verboden met een snelheidsverschil kleiner dan 10 of 20 km/h in te halen. Als je inhaalt, doe het dan snel is het devies. Als je dat doet, zal je toch niet snel last hebben van iemand op je bumper. Oh, en kijk eens echt naar achter voordat je gaat inhalen...
En for the record... als je rapper rijdt dan de rest zal je niet snel iemand van de weg rijden omdat je niet snel iemand in een vervelende hoek schuin achter je hebt zitten. |
Best interessant; en ik vind dat het toch ook wel mogelijk moet zijn om rapper te kunnen rijden. Op de autostrade is het ook altijd +/- 130 dat ik doe.
Maar met Duitsland vergelijken kan je niet echt doen vrees ik; daar heb je kilometerslange rechte stukken autostrade langs onbebouwde landschappen; hier in België heb je om de paar kilometer een afrit. En de snelheidsvrijheid geldt in Duitsland toch lang niet meer overal.
Maar ik vind wel dat het mogelijk moet zijn om 's nachts een pak sneller te rijden (zoals Dedecker zei :toothless) |
|
|
|
|