|
De Offtopic Thread #4 (pg. 204)
|
View this Thread in Original format
| Bl@ckOut |
Waarom moet 't toch altijd rapper? 120 is toch goed genoeg. Stel u voor dat iedereen 160 mag rijden als hij dat wil, met het drukke verkeer hier in België (en Nederland) gaat het daar echt niet veliger mee worden hoor. Ik wil liever niet de controle over mijn stuur verliezen tegen 160 per uur. Hoe veilig de auto's tegenwoordig ook zijn, de kans dat ze dan de stukken bij mekaar mogen rapen bij wijze van spreken is vrij groot.
Trouwens, ik probeer altijd zoveel mogelijk te rijden volgens de regels en de snelheid te respecteren. Meestal dan toch, er zijn zo van die plaatsen waar de max snelheid belachelijk laag ligt. En ja, ik heb ook al eens een boete voor overdreven snelheid gehad, maar ik wist ff niet meer dat ik nog in de bebouwde kom zat :p. In ieder geval, dan is vrij frustrerend als ge van die gasten ziet voorbijvlammen en zo de weg onveilig maken. Kheb overlaatst nog iemand gezien die op ne gewone weg van 70 per uur tegen 110 of zo jan en alleman voorbijstak op het linkerbaanvak. Als er dan iemand uit een andere richting/straat komt gereden komt daar niemand nog levend uit. Dat zijn in mijn ogen moordenaars.
Om maar te zeggen dat die snelheidsbeperkingen er zijn voor een reden. Ge moet na een weekend de krant maar is openslaan en tellen hoeveel levens er weer zijn verwoest, slachtoffers en nabestaanden incluis.
Ik had het trouwens niet specifiek op autosnelwegen, dat is nog een ander verhaal. Als iedereen iet of wat kan rijden zouden er in principe nooit ongevallen mogen gebeuren op een autosnelweg imo. Ook niet als ge er eens 130 ipv 120 rijdt. Helaas gaat die vlieger niet voor iedereen op en zijn er veel die denken dat ze zo goed kunnen rijden dat hen nooit iets zal overkomen. En dat zijn dikwijls mensen die wat ouder zijn. Mja, niks aan te doen zeker. |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by Vishnu
Dat heb ik nog nooit en nergens gehoord en zelfs al is het zo, dan mag dat geen excuus wezen voor een te hoge snelheid.
Je kan met minstens evenveel overtuiging uw zin ombouwen tot "in België en Nederland is het verboden de maximaal toegelaten snelheid te overtreden. Als je met een auto rijdt, hou u dan aan de aangegeven maximumsnelheden is het devies." |
Beter kijken dan jongen, het is echt zo, ook al heeft het overgrote deel van de bevolking er nog nooit van gehoord.
En verder heb je gelijk, maar mensen die gaan afremmen om een ander die te hard rijdt te hinderen, en daarbij zelf een overtreding begaan... Dat zijn in mijn ogen de debielen. Bovendien is hinderen op zich al verboden. En dat staat los van het feit of die ander een overtreding begaat.
Bovendien is er geen agent die je zal bekeuren als je de maximum snelheid overschrijdt bij een inhaalmaneuvre. Sterker nog... Als motorrijder leer je altijd iets harder te rijden dan de rest van het verkeer, uit veiligheidsoverwegingen. Echter zijn de flitsbonnen wel voor eigen rekening... Krom nietwaar?
Er zijn dus wel degelijk excuses voor een te hoge snelheid... |
|
|
| Dark Apostle |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Er zijn dus wel degelijk excuses voor een te hoge snelheid... |
Mijnheer den agent ge zijt gewoon zo bezopen dat ge de nummerkes nimeer op u paneel kunt ontcijferen...
of miss toch ni |
|
|
| Vishnu |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Ik weet niet hoe het in Belgie geregeld is, maar in Nederland... |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Beter kijken dan jongen, het is echt zo
|
:confused:
| quote: | Originally posted by eieregooie
En verder heb je gelijk, maar mensen die gaan afremmen om een ander die te hard rijdt te hinderen, en daarbij zelf een overtreding begaan... Dat zijn in mijn ogen de debielen. |
Dat klopt, maar als je daarbij op mij doelt, moet ik u corrigeren. Ik heb nergens gezegd dat ik afrem om snelheidsduivels in te tomen, wel om belachelijke venten hun kas te laten opfretten als ze met de snuit van hun BMW in mijn koffer zitten te slipstreamen. |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by Bl@ckOut
Waarom moet 't toch altijd rapper? 120 is toch goed genoeg. Stel u voor dat iedereen 160 mag rijden als hij dat wil, met het drukke verkeer hier in België (en Nederland) gaat het daar echt niet veliger mee worden hoor. Ik wil liever niet de controle over mijn stuur verliezen tegen 160 per uur. Hoe veilig de auto's tegenwoordig ook zijn, de kans dat ze dan de stukken bij mekaar mogen rapen bij wijze van spreken is vrij groot.
Trouwens, ik probeer altijd zoveel mogelijk te rijden volgens de regels en de snelheid te respecteren. Meestal dan toch, er zijn zo van die plaatsen waar de max snelheid belachelijk laag ligt. En ja, ik heb ook al eens een boete voor overdreven snelheid gehad, maar ik wist ff niet meer dat ik nog in de bebouwde kom zat :p. In ieder geval, dan is vrij frustrerend als ge van die gasten ziet voorbijvlammen en zo de weg onveilig maken. Kheb overlaatst nog iemand gezien die op ne gewone weg van 70 per uur tegen 110 of zo jan en alleman voorbijstak op het linkerbaanvak. Als er dan iemand uit een andere richting/straat komt gereden komt daar niemand nog levend uit. Dat zijn in mijn ogen moordenaars.
Om maar te zeggen dat die snelheidsbeperkingen er zijn voor een reden. Ge moet na een weekend de krant maar is openslaan en tellen hoeveel levens er weer zijn verwoest, slachtoffers en nabestaanden incluis.
Ik had het trouwens niet specifiek op autosnelwegen, dat is nog een ander verhaal. Als iedereen iet of wat kan rijden zouden er in principe nooit ongevallen mogen gebeuren op een autosnelweg imo. Ook niet als ge er eens 130 ipv 120 rijdt. Helaas gaat die vlieger niet voor iedereen op en zijn er veel die denken dat ze zo goed kunnen rijden dat hen nooit iets zal overkomen. En dat zijn dikwijls mensen die wat ouder zijn. Mja, niks aan te doen zeker. |
Ik had het wel over de snelweg... Binnen de bebouwde kom rij ik vrijwel nooit te hard, muv van mijn vaste routes... Al was het maar omdat ik anders veel te snel een afslag mis ofzo :toothless
In het buitenland, o.a. Frankrijk en oost europese landen, met veel van die 90km/h wegen gaat het er wel anders aan toe... Wat dat betreft zijn we maar mietjes hier in NL en BE. Maar daar liggen de ongeval cijfers veel hoger...
Ander voorbeeldje is Amerika... mega brede rijstroken, en lage maximum snelheden... Gevolg is dat iedereen zit te suffen op de weg en de ongevallen cijfers liggen vele malen hoger dan in Europa. |
|
|
| domineesje |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Beter kijken dan jongen, het is echt zo, ook al heeft het overgrote deel van de bevolking er nog nooit van gehoord.
|
Ei, bewijst het eens... Ik vind er niks van terug. Dus blijft ongeloofwaardig voor me. |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by Vishnu
:confused: |
In Nederland is het echt zo ;)
| quote: | Originally posted by Vishnu
Dat klopt, maar als je daarbij op mij doelt, moet ik u corrigeren. Ik heb nergens gezegd dat ik afrem om snelheidsduivels in te tomen, wel om belachelijke venten hun kas te laten opfretten als ze met de snuit van hun BMW in mijn koffer zitten te slipstreamen. |
Dat komt wat mij betreft op hetzelfde neer. Natuurlijk zijn er van die rukkers die overal en altijd zitten de plakken, maar dat is voor jou toch nog geen reden om verder af te remmen? Dat wekt alleen nog maar meer agressie op, en zelf heb je er helemaal geen reet aan. Laat je niet gek maken door zo iemand en doe gewoon je eigen ding. Zodra je weer een baantje op kan schuiven ben je er van af... |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by domineesje
Ei, bewijst het eens... Ik vind er niks van terug. Dus blijft ongeloofwaardig voor me. |
Vrachtwagens zouden dat helemaal moeten weten ;) |
|
|
| domineesje |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Vrachtwagens zouden dat helemaal moeten weten ;) |
Juist erom, ik weet het nu niet. Dus bewijst he :) |
|
|
| Vishnu |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Natuurlijk zijn er van die rukkers die overal en altijd zitten de plakken, maar dat is voor jou toch nog geen reden om verder af te remmen? Dat wekt alleen nog maar meer agressie op, en zelf heb je er helemaal geen reet aan. Laat je niet gek maken door zo iemand en doe gewoon je eigen ding. Zodra je weer een baantje op kan schuiven ben je er van af... |
De reden? Die mannen gewoon effe laten voelen hoe irritant het is waarmee ze zelf bezig zijn :) Dit is trouwens ook meer uitzondering dan regelmaat hé voor alle duidelijkheid :p Meestal zal ik gewoon mn eigen tempo aanhouden tot ik opzij kan. Maar extra snel rijden voor zulke plakkers, dat nooit :) |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by domineesje
Juist erom, ik weet het nu niet. Dus bewijst he :) |
Ik zal een kijken of ik het nog kan vinden... Ik heb het ooit ergens gelezen, maar heb geen idee meer waar :(
| quote: | Originally posted by Vishnu
De reden? Die mannen gewoon effe laten voelen hoe irritant het is waarmee ze zelf bezig zijn :) Dit is trouwens ook meer uitzondering dan regelmaat hé voor alle duidelijkheid :p Meestal zal ik gewoon mn eigen tempo aanhouden tot ik opzij kan. Maar extra snel rijden voor zulke plakkers, dat nooit :) |
Ik denk dat ze zich toch al meer ergeren aan jou dan jij aan hun :p ... (al dan niet terecht) En als ze dat niet doen, dan kan het ze wss ook weinig schelen dat het nog even wat langzamer gaat. |
|
|
| domineesje |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Ik zal een kijken of ik het nog kan vinden... Ik heb het ooit ergens gelezen, maar heb geen idee meer waar :(
|
Lol Ei, idd ik ook, iemands zijn redenering op een forum, dat het theoretisch beter zo is... Daar kan ik inkomen, maar een wetgeving? No Way |
|
|
|
|