|
De Offtopic Thread #4 (pg. 191)
|
View this Thread in Original format
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by FenixStyle
12 jaar en al eventjes anderhalve liteur likeur gaan drinken.. Op die leeftijd dronk ik volgens mij nog niet eens een ganse pint op.. Waar gaat het toch naar toe... :nervous: |
hmmm... Om het een beetje beter voorstelbaar te maken: 1,5 liter likeur van 15° is 1 grote fles martini(of 2 kleintjes)... Had ik da op 12 jaar binnengekapt was ik echt dood geweest :wtf: |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | | Twaalfjarig meisje drinkt zich bijna dood |
tegenwoordig moet ge van niks meer verbaasd zijn :( |
|
|
| Jasperovitsj |
Binge Drinking is een echte plaag aant worden. In de UK is het nog pakker erger dan hier. Daar zuipen veel 14-jarigen op één avond evenveel als ne normale mens op een maand tijd doet :nervous:
In Rusland overlijden er trouwens 75000 (!) mensen per jaar aan de gevolgen van alocoholvergiftiging of -misbruik :nervous: |
|
|
| domineesje |
| Wat willen ze hun eigenlijk bewijzen hiermee? :nervous: |
|
|
| Jasperovitsj |
| Verveling blijkt één van de grootste redenen te zijn, plus dat het meestal kinderen uit lagere sociale milieus in de grootsteden zijn. En die zijn over het algemeen iets vatbaarder voor zo'n destructieve "hobby", gezien de relatieve uitzichtloosheid van hun bestaan. Hier in België en Nederland gaat het meestal maar om geïsoleerde gevallen, en het mag zeker niet overroepen worden. Want kom, het is niet zo uitzonderlijk dat een paar 14-jarigen een fles jenever kopen en die efkes snel achteroverkappen voor ze naar een fuifke gaan :p Maar in de UK is het echt een sociaal probleem aan het worden, met veel alcoholverslavingen bij minderjarigen tot gevolg. Of zelfs erger... |
|
|
| FenixStyle |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Want kom, het is niet zo uitzonderlijk dat een paar 14-jarigen een fles jenever kopen en die efkes snel achteroverkappen voor ze naar een fuifke gaan :p |
Toch raar hoe alles op een paar jaar tijd zo snel kan veranderen.. Toen ik 14 was (ben er nu 19) was het zeker niet vanzelfsprekend dat iedereen toen al naar fuiven ging. En bij degene die wel gingen, was het zeker niet zo dat ze zich de ganse nacht zat dronken, laat staan dat ze op voorhand een fles jenever achterover zouden kappen.. |
|
|
| domineesje |
| Wel ja, mss zelfde regel toepassen zoals de verkoop op sigaretten aan minderjarigen, en de drankautomaten ook aanpassen... Als een volwassen zuip wilt halen, zijn er genoeg nachtwinkels voor, dan is er mss nog controle :nervous: |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by domineesje
Wel ja, mss zelfde regel toepassen zoals de verkoop op sigaretten aan minderjarigen, en de drankautomaten ook aanpassen... Als een volwassen zuip wilt halen, zijn er genoeg nachtwinkels voor, dan is er mss nog controle :nervous: |
In landen waar alcohol verboden is voor minderjarigen (zoals de USA en de UK) komt het wel meer voor dan in landen waar het toegelaten is, zoals België. In nederland schijnt het dan wel weer een pak problematischer te zijn.
Het is wel en feit dat de leeftijd alsmaar verlaagd... Ge zou je toch afvragen hoe da komt é :p |
|
|
| Dj LPG |
Ik ben erover aan het denken om een DVB-T antenne + receiver aan te schaffen voor op mijn kamer... Maar ik heb hier totaal geen ervaring in wat een degelijk systeem is voor niet teveel geld...
iemand die hier wel ervaring in heeft? Alle aanbevelingen worden in overweging genomen;) |
|
|
| Progrez |
| quote: | Originally posted by Dj LPG
Ik ben erover aan het denken om een DVB-T antenne + receiver aan te schaffen voor op mijn kamer... Maar ik heb hier totaal geen ervaring in wat een degelijk systeem is voor niet teveel geld...
iemand die hier wel ervaring in heeft? Alle aanbevelingen worden in overweging genomen;) |
Zo'n vraag stellen op een subforum waar gemiddeld 10 man per dag op komt kijken. Ge moet het maar doen. |
|
|
| The_G0dfather |
| Alleszins nuttiger dan uw post |
|
|
| mellow_head |
| quote: | Originally posted by Progrez
Zo'n vraag stellen op een subforum waar gemiddeld 10 man per dag op komt kijken. Ge moet het maar doen. |
Hoe ist met christina jongske? |
|
|
|
|