|
De Offtopic Thread #4 (pg. 272)
|
View this Thread in Original format
| Jasperovitsj |
Daarstraks lekker aflap op de zaalvoetbal :D :nervous:
Een tegenstander maakt een fout op mij, en doordat ik half val raak ik hem met mijn rechterbeen. Ik speel desondanks verder, passeer de bal, en net op dat moment schoffelt die kerel mij totaal onverwacht en enorm vuil langs achter onderuit. Puur natrappen, en dan wou die mij nog aanvliegen omdat IK zogezegd mijn voetje had laten hangen, de grapjas. :rolleyes: Toevallig is die gast vorig seizoen ook een paar wedstrijden geschorst geweest omdat hij iets té agressief speelde en af en toe wou uitpakken tegen tegenstanders. Zegt genoeg. Enfin, ne ploegmaat van mij komt daar meteen tussen en duwt die gast opzij, en dan was het hek van de dam. Geen arbiter, dus iedereen lustig duwen en trekken. Het was bijna opgelost, tot onze ploeggenoot met een nogal opvliegend karakter er niks beter op vond dan één van die tegenstanders vol op zijn bakkes te slaan. En het spelletje begon opnieuw natuurlijk :rolleyes:
Enfin, alles is nog zonder gewonden afgelopen, maar doordat mijn ploegmaat alles uit de hand heeft doen lopen is de kans reëel dat we uit de competitie gekickt worden :nervous: Die gast gaan we nu zelf uit onze ploeg zetten, en hopen dat dat samen met onze tot nu toe vlekkeloze reputatie, het overduidijk uitlokken door die tegenstander en het feit dat de andere ploeg zich ook niet onbetuigd liet ons kunnen vrijpleiten. :(
Domper op een fijne match ook, want hoewel we 5-4 achter stonden had ik al 2 assists gegeven en een goal (afgeweken schot) gemaakt, en zat een gelijkspel en nog in op het einde :whip: |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Daarstraks lekker aflap op de zaalvoetbal :D :nervous:
Een tegenstander maakt een fout op mij, en doordat ik half val raak ik hem met mijn rechterbeen. Ik speel desondanks verder, passeer de bal, en net op dat moment schoffelt die kerel mij totaal onverwacht en enorm vuil langs achter onderuit. Puur natrappen, en dan wou die mij nog aanvliegen omdat IK zogezegd mijn voetje had laten hangen, de grapjas. :rolleyes: Toevallig is die gast vorig seizoen ook een paar wedstrijden geschorst geweest omdat hij iets té agressief speelde en af en toe wou uitpakken tegen tegenstanders. Zegt genoeg. Enfin, ne ploegmaat van mij komt daar meteen tussen en duwt die gast opzij, en dan was het hek van de dam. Geen arbiter, dus iedereen lustig duwen en trekken. Het was bijna opgelost, tot onze ploeggenoot met een nogal opvliegend karakter er niks beter op vond dan één van die tegenstanders vol op zijn bakkes te slaan. En het spelletje begon opnieuw natuurlijk :rolleyes:
Enfin, alles is nog zonder gewonden afgelopen, maar doordat mijn ploegmaat alles uit de hand heeft doen lopen is de kans reëel dat we uit de competitie gekickt worden :nervous: Die gast gaan we nu zelf uit onze ploeg zetten, en hopen dat dat samen met onze tot nu toe vlekkeloze reputatie, het overduidijk uitlokken door die tegenstander en het feit dat de andere ploeg zich ook niet onbetuigd liet ons kunnen vrijpleiten. :(
Domper op een fijne match ook, want hoewel we 5-4 achter stonden had ik al 2 assists gegeven en een goal (afgeweken schot) gemaakt, en zat een gelijkspel en nog in op het einde :whip: |
Ik weet wat het is ... in bepaalde matchen ook al dergelijke toestanden meegemaakt. Der doet zo één ploeg mee bij ons in competitie die het wel eens vuil kan spelen (natrappen e.d.), zelfs met scheids erbij deinzen ze daar nie voor terug. We hebben tegen de ploeg zo eens voor het einde van de eerste helft 5-0 voor gestaan, een match waar ze zich ook niet inhielden. Op een bepaald moment heeft ne speler van ons een reactie op natrappen van de tegenstander, waardoor die heel ploeg derop vliegt. Veel geduw en getrek, en uiteindelijk besliste de scheids om de match stop te zetten ... mss een geluk dat we die scheids kende, want anders was het rapport mogelijk in ons nadeel geweest. Nu wonnen we de wedstrijd met forfaitscore: 3-0. Enigzinds jammer aangezien het al 5-0 stond en we ruimer hadden kunnen winnen.
Diezelfde speler heeft ons al vaker in problemen gebracht trouwens, bij tegenstander en bij scheids. Vorige week nog heeft hij zich ne keer niet kunnen inhouden omdat de scheids een situatie in ons nadeel floot. Het heeft ons geen goed gedaan aangezien de scheids daarna NOG meer in ons nadeel floot. Heeft een viertal keer geen hands gefloten, heeft een aantal onnozele fouten in ons nadeel gefloten EN heeft ne penalty geloten die eigenlijk gewoon vrije trap was :p (resultaat: 4-2 verlies trouwens). |
|
|
| Jasperovitsj |
Voor de rest is zaalvoetbal wel plezant hoor :D
Tegen de zomer misschien nog eens proberen een Beta-zaalvoetbalmatchke te organiseren :) |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Tegen de zomer misschien nog eens proberen een Beta-zaalvoetbalmatchke te organiseren :) |
als het mij een beetje uitkomt zie ik dat alvast zitten :) |
|
|
| Config |
na een jaar volledig uit roulatie te zijn zal ik jullie daar dan zeker en vast eens laten meegenieten van mijn briljante splijtende passes en goddelijke schijnbewegingen :toothless
Op zo'n momenten heb ik echt terug goesting om te shotten |
|
|
| Bl@ckOut |
Zo'n situaties komen mij bekend voor ja, ook al is het bij ons nog niet gebeurd dat iemand ene op z'n bakkes heeft geslagen :D. Maar we hebben ook wel een paar agressieve spelers in de ploeg en in onze reeks zijn er wel een aantal ploegen die behoorlijk hard spelen, dat heeft ook wel al regelmatig tot ambras geleid. De refs bij ons laten nogal veel toe maar bij momenten moeten ze tch serieus op hun strepen staan.
En zeggen dat ge bij zaalvoetbal officieel mekaar zelfs amper moogt raken. Zo ziet ge maar dat dat in de praktijk nergens waar is :D
btw, Jasper 't is te hopen van niet natuurlijk maar als ge uit de competitie wordt gezet, in onze competitie in Willebroek zijn er nog een paar plaatsen voor volgend seizoen :p |
|
|
| Antony |
Me de juniors in den basket is da ook zo elk weekend (speel ook nog 1ste ploeg). Altijd veel contact en veel uitdagen. Mijn doel is telkens den agressor uit de ander ploeg uitzoeken, daar dan op verdedigen en hem zo snel mogelijk op zen paard krijgen :p
Worden wel vaker elleboogskes enzo uitgedeeld. Nog nooit een echt gevecht gehad eigelijk, want we zullen nooit den eerste slag toedienen. En den tegestand isser ook nog ni eerst uitgekomen, ma eerlijk gezegd zitk daar wel soms op te wachten om dan 10 tege 10 derop trug te geve :D |
|
|
| Real |
0-5 verloren. :wtf:
Bij ons was 't ook ambras, net voor de rust. Veel duw- en trekwerk, en veel overbodige scheldwoorden. Het was nogal een opvliegende tegenstander. Gelukkig zo goed als geen incidenten in de tweede helft. |
|
|
| domineesje |
Alcohol en tabak zijn gevaarlijker dan marihuana en ecstacy, zo blijkt uit een Brits onderzoek dat vandaag in het medische tijdschrift The Lancet gepubliceerd wordt. De onderzoekers hopen hiermee een discussie op gang te brengen over de manier waarop maatschappelijk aanvaarde drugs gereguleerd moeten worden.
De onderzoekers wogen drie factoren mee om de schadelijkheid van de drug te bepalen: de schade aan het lichaam van de gebruiker, de mate waarin het middel verslavend is en de impact die het heeft op onze samenleving.
Daarvoor lieten ze twee groepen experts -in verslaving gespecialiseerde psychiaters en wetenschappelijke of medische experts bij politie en justitie- een score toekennen aan twintig verschillende drugs. Na afloop bleek dat beide groepen het met elkaar eens waren, maar dat het resultaat niet gelijk staat met de manier waarop de gevaarlijke middelen zijn geclassificeerd.
Heroïne en cocaïne blijken de grootste boosdoeners. Op de tweede en derde plaats staan slaap- en kalmeermiddelen en methadon. Alcohol neemt een beangstigende vijfde plaats in, gevolgd door tabak op de negende plaats en marihuana op de elfde.
Zo zijn 40 procent van alle aandoeningen die in de ziekenhuizen worden behandeld te wijten aan roken en is de helft van de gevallen op de spoedafdeling toe te schrijven aan een overmatig alcoholgebruik.
wat voor zever is dat nu weer? Stellen ze dit nu vast omdat XTC/weed gebruikers minder gebruiken dan rokers en drinkers??? I don't think so... ze zijn alle vier gelegenheidgebruikers, laten we het ons zo zeggen... |
|
|
| Push2005 |
| Weg met de fles, leve de bollen :p |
|
|
| Synthesia |
Nog maar pas in Belgie op't nieuws? Is al beetje oud nieuws dacht ik...verscheen in Engeland al een paar maanden geleden, of toch een gelijkaardige studie, waarin juist hetzelfde bleek, XTC en marijuana schijnen minder gevaarlijk dan alcohol en tabak.
En eigenlijk werd het eens tijd, de gevaren van alcohol en tabak zijn maatschappelijk onderschat imo, en die van ecstasy en marijuana onderschat.
Omdat alcohol zoveel meer maatschappelijk aanvaard wordt komt de ellende die het soms veroorzaakt niet vaak in het nieuws - niks nieuws en niet sensationeel genoeg. Terwijl als er ongeluk gebeurd met "vloeibare xtc" (wat trouwens chemisch niet bestaat) het direct het nieuws haalt...
Ik zal ondertussen nog eens proberen de link terug te vinden van die vorige studie waarin een vergelijking staat van een 15-tal van de meest verkomende drugs (inclusief alcohol en tabak) |
|
|
| domineesje |
| quote: | Originally posted by Synthesia
Nog maar pas in Belgie op't nieuws? Is al beetje oud nieuws dacht ik...verscheen in Engeland al een paar maanden geleden, of toch een gelijkaardige studie, waarin juist hetzelfde bleek, XTC en marijuana schijnen minder gevaarlijk dan alcohol en tabak.
En eigenlijk werd het eens tijd, de gevaren van alcohol en tabak zijn maatschappelijk onderschat imo, en die van ecstasy en marijuana onderschat.
Omdat alcohol zoveel meer maatschappelijk aanvaard wordt komt de ellende die het soms veroorzaakt niet vaak in het nieuws - niks nieuws en niet sensationeel genoeg. Terwijl als er ongeluk gebeurd met "vloeibare xtc" (wat trouwens chemisch niet bestaat) het direct het nieuws haalt...
Ik zal ondertussen nog eens proberen de link terug te vinden van die vorige studie waarin een vergelijking staat van een 15-tal van de meest verkomende drugs (inclusief alcohol en tabak) |
uw reply doet me huiveren :nervous: |
|
|
|
|